dimecres, 14 de març del 2012

Entrevista a l'atleta i companya Marta Reig

La Marta Reig és una estudiant de l'IES Pere Fontdevila de 14 anys que practica atletisme."Quan corro em sento lliure, relaxada,..." 1.Quant fa que fas atletisme?
  • Als 4 anys vaig començar a fer els crossos del Berguedà i més endavant els del Bages. Després, a primer de primària em vaig apuntar a atletisme a l'escola. Però quan vaig començar a fer realment atletisme va ser a quart de primària, que vaig començar a entrenar a Manresa (Club Atlètic Manresa).
2.Quants dies entrenes, quantes hores?
  • Normalment entreno 3 o 4 dies a la setmana, però quan és setmana d'examens només n'entreno 1 o 2. Les hores... depen de l'entrenament. Quan fem sèries dura 45 minuts. Els intervals duren una mica més de 30 minuts i els farleks entres tres quarts i una hora. L'entrenament pot ser alguna d'aquestes tres coses (entre d'altres), més de 20 minuots o mitja hora de rodatge.
3.Quins premis has guanyat?
  • En els crossos escolars he guanyat 64 copes, entre el Berguedà i el Bages. En Campionats de Catalunya de pista només n'hi ha hagut un que hagi aconseguit fer podi (vaig quedar 3a en perxa amb una marca de 2,30 metres) quan era infantil. Camionats de Catalunya de Cros individual no he pogut pujar mai al podi però la millor posició que vaig fer va ser 16a a Vic. De cros per equips hem pujat molts cops al podi (per exemple, el passat diumenge 22 de gener vam quedar primeres a Mataró i ens vam classificar per l'Estatal de cros (Campionat d'Espanya) que es va fer a Oropesa del Mar el diumenge 19 de febrer). També hi ha el Campionat de Catalunya de pista coberta que per equips aquest any vam quedar terceres. I finalment hi ha les promocions que encara no ha començat la temporada perquè és a l'aire lliure.
4.En quina categoria estas?
  • Ara estic a segon any de cadet.
5.On entrenes?
  • Entreno al congost de Manres, i els caps de setmana per alguna ruta de Gironella.
6.Alguna cosa et motiva a fer atletisme?
  • Sí, em motiva perquè em sento lliure, relaxada,... i quan acabes de correr sens com si t'haguessis tret un pes de sobre, i crec que es per això que m'agrada tant córrer.
7.Practiques algun altre esport?
  • Ara no, perquè segons quin esport em podria perjudicar amb l'atletisme (com el bàsquet, que s'ha de parar i engegar molts coms i espatlla els genolls). Però abans si que en practicava algun alte perquè anava al gimnàs i a bàsquet.
8.Quin tipus de prova fas?
  • Principalment m'entreno per fer fons, però la meva prova és 1500 obstacles.
9.Quins són els teus plans pel futur?
  • Seguir entenant i competin i per poder arribar a una competició més important que el campionat d'Espanya.
Gràcies a la col·laboració de la Marta Reig!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada