dilluns, 22 de març del 2010

Les 8 inteligències

Els alumnes de 3r d'ESO tenim que triar un itinerari aquest any.
Hem fet diferents activitats per saber quina d'aquestes 8 intèligencies tenim:
. Intel·ligència lingüística: la que tenen els escriptors, els poetes, els bons redactors. Utilitza ambdós hemisferis.
. Intel·ligència lògico-matemàtica: utilitzada per resoldre problemes de lògica i matemàtiques. És la intel·ligència que tenen els científics. Es correspon amb el mode de pensament de l'hemisferi lògic i amb el que la cultura occidental ha considerat com l'única intel·ligència.
. Intel·ligència espacial: consisteix en formar un model mental del món en tres dimensions; és la intel·ligència que tenen els mariners, els pilots, enginyers, cirurgians, escultors, arquitectes, decoradors i dissenyadors.
. Intel·ligència musical: permet desenvolupar-se adequadament a cantats, compositors i músics.
. Intel·ligència corporal-cinestèsica: capacitat d'utilitzar el propi cos per realitzar activitats o resoldre problemes. És la intel·ligència dels esportistes, artesans, cirurgians i ballarins.
. Intel·ligència intrapersonal: permet entendre's a un mateix i als altres; se la sol trobar en els bons venedors, polítics, professors o terapeutes.
. Intel·ligència interpersonal: és la intel·ligència que té a veure amb la capacitat d'entendre altres persones i treballar amb elles; se la sol trobar en polítics, professors, psicòlegs i administradors.
. Intel·ligència naturalista: utilitzada quan s'observa i s'estudia la naturalesa, amb el motiu de saber organitzar, classificar i ordenar. És la que demostren els biòlegs o els herbolaris.



Les dues intèligencies que més van sortir,eren la interpersonat i la intrapersonal.
Aixó ens està ajudant a tenir més clar lo que volem estudiar ja que l'any que ve ja ens separarem segons els BATs que haguem triat.
By Eli

1 comentari:

  1. EStà molt bé l'article, però com un mateix pot saber quina intel·ligència és la que li correspon o predomina? Ens podem trobar per exemple, a un li poden agradar les matemàtiques però no tenir gran intel·ligència lògico-matemàtica, o bé agradar-li l'escultura però tenir dificultats en l'orientació espacial (evidentment tota intel·ligència és treballable per millorar); així que em plantejo com podem testar el nostre tipus d'intel·ligència o intel·ligències? Gràcies

    ResponElimina